Ucraina, cu peste 20 ore pe saptamana petrecute pe internet, se situeaza pe primul loc in Europa. Surpriza!, pe locul doi se afla Romania cu cca. 18 ore pe saptamana. Romanii prefera mesageria instant (chat-ul, messenger-ul). Cehii folosesc foarte mult e-mailul,  portughezii retelele de socializare, bulgarii vorbesc online folosind skype-ul, iar grecii sunt atrasi de bloguri. Timpul petrecut pe internet de către europenii  a crescut cu 15% din 2010. In Europa există circa 427 milioane de utilizatori de internet, reprezentand 65% din totalul populaţiei europene. Numarul de utilizatori a crescut cu 19% faţă de anul 2010.  Read More →

In momentul in care hotaram ca avem nevoie de o prezenta online, primul gand este “cat costa un site”. Pretul unui site este dat de complexitatea lui; complexitatea unui site consta in modulele pe care le detine. Cel mai simplu site este site-ul de prezentare cu pagini statice. Diferenta dintre paginile statice si cele dinamice este urmatoare: paginile statice nu isi modifica continutul in functie de actiunea internautului, in schimb, paginile dinamice isi modifica continutul; de exemplu daca vizitatorul filtreaza rezultatele in functie de un criteriu, se creaza alta pagina. Cateva din modulele care pot influenta pretul in mod consistent : motor de cautare; sistemRead More →

Oameni buni, de ce ar vrea cineva sa lucreze gratis?!, pentru reclama vor spune unii; vom raspunde cu o alta intrebare: de ce sa va facem site-uri gratis cand putem sa ne facem site-urile noastre in care sa punem reclame? Daca vreti ca imaginea firmei dv. sa fie mai proasta decat a unei firme care nu are deloc un site, nu aveti decat sa apelati la astfel de site; de regula se viruseaza foarte repede; din cauza reclamelor, se incarca greu; are un aspect total neprofesional. Toate acestea, mai mult va vor dauna, decat va vor ajuta. Este foarte gresita conceptia: decat sa nu-mi facRead More →

Au trecut atitia ani de economie capitalista si tot nu ne-am maturizat; in continuare cei ai multi dintre noi cauta servicii sau produse la cel mai mic pret, in speta, romanii cauta cel mai mic pret pentru realizare site. In cele ce urmeaza ne vom spune opinia privitor la acest aspect: Noi vedem doua variante: Se doreste un site doar cu numele, cu alte cuvinte: vreau un site pentru ca toata lumea are, si nu vreau sa fiu mai prejos; Se doreste un site care sa aduca un aport de clienti, si/sau sa ofere o prezentare online profesionista. Pentru prima varianta este in regula saRead More →

Un motor de cautare este un soft ce afiseaza rezultate de pe internet,  in urma cautarilor efectuate de catre utilizatori; rezultatele sunt site-uri stocate in bazele de date proprii. Motoarele de cautare au crawlere (spideri, boti) ce indexeaza (adauga in bazele de date proprii) site-urile de pe internet. Motorul de cautare ce detine suprematia (cca. 70%) este Google. Alte motoare de cautare populare sunt: Yahoo, Bing, AOL, ASK, Altavista, etc … Motoare de cautare mai putin cunoscute: Excite, Baidu, Yandex, DuckduckGo, GigaBlast, All the Web, Blekko, Coozila, Dogpile, Ithaki, Lycos, Mamma, kosmix.Read More →

De foarte multe ori, in activitatea de “creator de site-uri”, primul lucru pe care-l am de facut, in momentul in care am o intalnire cu un potential client,  este de a identifica cea mai buna solutie pentru prezenta online a clientului respectiv. Intrebarea care se pune este : ce fel de site am nevoie ca firma mea sa-si poata mari vanzarile? In cele ce urmeaza voi da cateva indicatii in acest sens, astfel incat doritorii de site-uri sa poata lua  o decizie in cunostinta de cauza. Pentru inceput vom arata cateva  dintre avantajele si dezavantajele limbajelor si tehnologiile folosite de web designeri: Site-urile realizate inRead More →